Pamiętajcie 30 kwietnia br. mija termin rozliczenia z fiskusem!

Przypominamy, że 30 kwietnia 2021 r. mija termin rozliczania z fiskusem za ubiegły rok.  Jednakże należy wskazać, że przedsiębiorcy prowadzący pozarolniczą działalność gospodarczą rozliczając  się tym  na zasadach ogólnych lub według podatku liniowego,  jednakże  dopiero na początku kwietnia bieżącego roku dostali przedsiębiorcy dostali możliwość składania deklaracji podatkowych za rok 2020 r za pomocą formularzy elektronicznych. Niestety skutkuje to tym, iż przedsiębiorcy rozliczając się z fiskusem przez internet od początku kwietnia mieli na to tylko 4 tygodnie zamiast 11 tygodni jak wyglądało to w latach ubiegłych.

Jednakże w dobie koronawirusa okazuje się, że podatnicy mogą nie złożyć rozliczenia na czas choćby z tego powodu iż wielu przedsiębiorców, pracowników z biur rachunkowych może przebywać na zwolnieniach grupowych.
Należy także wskazać, że podatnicy, którzy przy rozliczeniu korzystają z formularzy elektronicznych czekają dłużej na ewentualny zwrot nadpłaconego podatku a środki te zostały zamrożone oczywiście tylko do momentu zatwierdzenia deklaracji przez fiskus a należy wskazać, że nadpłata na którą muszą czekać przedsiębiorcy w obecnych czasach jest dla nich bardzo pomocna. Co prawda Ministerstwo Finansów zapewnia, że deklaracje podatkowe dla przedsiębiorców –  PIT-36 oraz PIT 36 L mają być rozpatrywane w pierwszej kolejności jednakże wydaje nam się że dla przedsiębiorców uzyskanie nadpłaty wcześniej mogłoby stanowić nieocenioną pomoc dla ich działalności gospodarczej. Warto także przypomnieć, że  w roku ubiegłym z powodu pandemii koronawirusa fiskus wydłużył składanie deklaracji podatkowej do końca maja ubiegłego roku. Miejmy nadzieję, że w tym roku będzie podobnie. Jeżeli tak się stanie od razu was poinformujemy także zachęcamy do śledzenia naszych postów 🙂
#biznesinfostrada #kancelariaadwokacka #ozarowska #rozliczenia #przedsiębiorcy