Obowiązki informacyjne, reklamowanie wyprzedaży, oraz posługiwania się opiniami o produktach

Ważne informacje o unijnej dyrektywie „Omnibus”

 

Zgodnie z unijną dyrektywą platformy internetowe będą mieć też obowiązek przekazywania konsumentom jasnych informacji o tym, jakie obowiązki ma względem nich sprzedający i sama platforma m.in. w zakresie zwrotów czy reklamacji. Ponadto dyrektywa wprowadza obowiązek informowania  konsumenta, dlaczego korzystając z wyszukiwarki bądź platformy widzi towary czy oferty w określonym porządku. Dyrektywa wprowadza również zmiany dotyczące m.in. publikowania opinii na temat nabywanych produktów i usług.

Co ważne za naruszenia prawa konsumenckiego grożą przedsiębiorstwom internetowym dotkliwe kary finansowe, a do odpowiedzialności może zostać pociągnięta nie tylko firma, ale i kadra zarządzająca.
dyrektywa „Omnibus”, która powinna zacząć obowiązywać od 28 maja br. i która ma m.in. zapobiegać nieuczciwemu zawyżaniu cen przed wprowadzeniem promocji czy publikowaniu fałszywych opinii na temat produktów. Dyrektywa Omnibus ma zacząć obowiązywać  od 28 maja br. Zatem do tego czasu sklepy internetowe mają  maja, by dostosować się do wymagań unijnej dyrektywy Omnibus, rozszerzającej ochronę praw konsumentów.
Celem dyrektywy jest m.in. zapobieganie nieuczciwemu zawyżaniu cen przed wprowadzeniem promocji oraz zapobieganie publikowaniu fałszywych opinii na temat produktów.
Szczegółowe informacje nt. Dyrektywy „Omnibus” w poniższym linku 🧐👇👇
MR
#kancelariaadwokacka #biznesinfostrafa #legalinformation